FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...
Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
2014 Összefoglaló
FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...
Teher- robogó? Kubo!
Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...
Elkészültek az FRH emléklapok Végre...
FRH JÁTÉK! Sorsolás
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
DTM - legjobb festés Festések versenye!!!
Most akkor vége?
GT Open - Festőverseny Sorsolás!
Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...
FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam.
Az első Millenium Racer
Forza 6 Demo Szerintem...
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...
2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...
Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
Migren fotópályázata Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
Luke, én vagyok az apád
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
A Nagy Futam
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
FRH találkozó Élmények...
DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!
Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...
Nincs füst, nincs zaj...
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...
FRH találkozó Endurance!
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...
Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
Magyarországon? Élménybeszámoló
FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...
Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
A PRH csapat garázsából kigördült az első Forza 4-es autó. Ami rögtön átszállításra került a...
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
THE END
Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
Új FRH ajándéktárgyak!
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...
Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
Szirák RS 2014.05.23 - 24.
Ford A-modell
Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják (Jan.09-18.) a Ford A-modellt ami az Alba Plaza-ban került kiállításra. Akik nem tudják megnézni személyesen, azok se keseredjenek el, hoztam pár képet és pár sort az autó történetéről. Élőben egészen más, de valamennyire visszaadják a képek milyen csodálatosan van restaurálva kívül - belül.
Az első Ford T-modell gyártósorról való legördülésének 100. évfordulója alkalmából a tervező-konstruktőr Galamb József emléke előtt tisztelegve – egykori oktatási intézményének jogutódja – a Budapesti Műszaki Főiskola Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara vásárolt egy 1922-ben gyártott T-modelt, mely az egyetem Népszínház utcai épületében került kiállításra.
Több mint 15 millió Ford T-modell gördült le a szerelőszalagról 1927.május 28-ig, a gyártás befejezéséig. Edsel Fordra és Galamb Józsefre hárult az új Ford megtervezésének feladata – minden, a részletekig menő alaposságig Henry Ford jóváhagyásával. A jóízléssel rendelkező és az ipari formatervezésben otthonosan mozgó Edsel Ford tervezte a karosszériát, Galamb József és munkatársai feladata lett az egyéb alkotóelemek tervezése és a gyártásra való felkészítés.
Az újonnan tervezett A-modell 3,3 liter űrtartalmú oldalt szelepelt motorjával, melynek hengertérfogata 0,5 literrel volt nagyobb, mint a T-modellé először csak 20 lóerős teljesítményt értek el. Újformájú szívócsővel, a Holley helyett Zenith porlasztóval Galanb Józsefnek és munkatársainak sikerült elérniük a tervezett 40 lóerőt. Az európai gyártású, illetve a taxi-változatok 2210 cm3-esmotorral készültek, legnagyobb teljesítményük 35 lóerő volt, a végsebességük elérte a 90 km/h értéket.
Az új A-Ford mechanikus négykerékfék-rendszerét Farkas Jenő tervezte. A lábfék és a kézifék egy féktuskóról működött, amit a korabeli amerikai tövények nem ismertek el, így Farkas Jenő külön a kézifékről működtethető féktuskót konstruált a hátsó fékrendszerbe és a fékeket fedéllel fedte be.
Megbízhatóabban működött, mint bármely más amerikai autómárka fékrendszere. A lengéscsillapítás is az ő nevéhez fűződik, Hordaille kettőshatású csillapítokkal. Et a megoldaás csak a Lincolnhoz hasonló drága autókban volt használatban. A bolygóműves T-Ford váltót elhagyták, és kulisszás váltót kapott az új Ford, melyet a jobb védettség érdekében csőbe tokozott kardán kötött össze a differenciállal.
1928-ban változtattak az alaptípuson, középre helyezték a kéziféket, s tovább emelték a termelés tempóját, mely elérte a napi 6-7 ezer darabot. A Ford Motor Company amerikai szerlőcsarnokait 1932. április 30-án hagyta el az utolsó A-modell. Közel hat év alatt 4,8 milliót gyártottak ebből a népszerű típusból. Az Államokban még a hatvanas években is több mint 300 000 volt forgalomban.
A Ford Motor Company Triesztben megjelentetett kiadványának bevezetője így mutatta be az új modellt: „Az új Ford nem egy nap alatt épült, és megépítésének terve sem egy nap alatt fogalmazódott meg. 20 éves automobilépítési tapasztalat és hallatatlan támogatási források jelentették ennek az autónak az örökségét és születési előjogait. Benne valósult meg Henry Ford elképzelése: Igazi minőség – mindenki által megfizethető áron.”
A kiállított A-modellt a Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara hallgatói és oktatói restaurálták.