3.heti autólista!
Autók:
2011 Ferrari 599 GTO
Gran turismo omologata, ami annyit jelent: GT versenyzésre hitelesítve, amit a Ferrari nem könnyelműen állít. Az 599 GTB GTO-vá alakításakor az 599XX nem legális utcai változata volt inspiráló a gyár számára. Az eredmény egy könnyebb, de erőseb 599, ami a Ferrari tradicionális jegyeit viszi tovább, az utcai autók - versenytechnológiát használt - előharcosaként. Az 1960-as évek legendás 250 GTO formuláját követve, ebben a verzióban már egy 6 literes V12-es motor muzsikál, aszfaltszaggató 670 lóerővel. Ez nem csak az egyik leggyorsabb utcai autóvá tette a Ferrarik között, de így a 2011-es év leggyorsabb autójává is vált. A GTB verzióból sikerült kb. 70 kilót lefaragni, valamint optimalizálni minden rendszerét a mágneses felfüggesztési rendszertől a könnyített karbon-kerámiás fékekig. Így sikerült a GTO-val több mint egy másodperccel jobb időt elérni a Ferrari hivatalos tesztpályáján, mint a nem kevésbé gyors Ferrari Enzo-val, továbbá a Ferrari F1-es programjából tanulva az 599 GTO aerodinamikáját sikerült úgy optimalizálni, hogy a végsebesség elérje a 334 km/órát. Ezzel a változattal a Ferrari „zászlóvivője” olyannyira gyors, mint amennyire különleges is.
2011 Koenigsegg Agera
A Veyron lehet, hogy valamivel gyorsabb, de az Agera a valaha volt legérdekesebb autó a szuperautók között. Természetesen az Agera is rendelkezik az ilyen típusú autóknál követelményként elvárt teljesítménnyel/erővel - ez esetben 940 lóerős, ikerturbós, 5 literes V8-as motorral. A 418 km/órás végsebességével és a 3 másodperc alatti 0-100-ra gyorsulásával senki nem kérdőjelezheti meg a tudását. Az új, összetett karosszéria (a CCX masszív alvázára alapozva) lenyűgöző és sokkal nagyobb leszorítóerőt tud produkálni, mint elődjei. A kerekek speciálisan „örvény-generátornak” lettek tervezve, ami a fékek hűtését szolgálja, és ugyancsak növelik a leszorítóerőt. Természetesen ez a változat sem lenne tipikus Koenigsegg néhány speciális részlet nélkül, mint például a körbeburkolt szélvédő, glóriával övezett hátsó lámpák, a megkülönböztethetetlen pilótafülke és a szellem a motorháztetőn… Szellem? Igen, mivel ez egy tisztelgés úgymond a Svéd légierő repülőszázada előtt, akik annakidején visszafoglalták Koenigsegg Ängelholm-i gyárát. Ők használták emblémájukként a „Szellemet”.
A szöveg fordításáért köszönet Hawkstorne-nak!
További autók:
1983 Audi Sport Quattro
1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR
2010 Nissan370Z
2010 Lamborghini Murcielago LP 670-4 SV
1998 Subaru Impreza 22B STi
2006 Audi RS 4
2011 Mazda RX-8 R3
2010 Volkswagen Golf R
2007 Ford Shelby GT500
2010 Ferrari 458 Italia
2007 Ferrari 430 Scuderia
2010 Renault Megane RS 250
2013 Hyundai Genesis Coupe 3.8 Track
2011 BMW X5 M
2011 BMW Z4 sDrive35is
1997 Honda Civic Type R
2001 Acura Integra Type-R
1987 Buick Regal GNX
2008 Aston Martin DBS
2012 Mercedes-Benz SLK55 AMG
1970 Chevrolet Corvette ZR-1
A teljes eddigi autólista ITT található.