FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

FRH Super GT Cup 2013

Tartalomjegyzék

Mugello Autodromo, 5245 méter és olasz pálya.

Az olaszok a heves vérmérsékletükről híresek és ez talán hatással volt a vasárnap estére is. Rég volt már olyan futamunk, ahol ennyi minden történt volna, mint most… És ezt nem a jó értelemben írom. Már előre elnézést kérek a hosszú kommentárért, de van pár tisztázandó dolog…

Míg az időmérő rendben lezajlott, addig a rajt már kevésbé sikeredett úgy. Rögtön az első kanyarnál – véleményem szerint lagg miatt – Pempasz és Olcsi is a sóderágyba került, így már a futam elején összetört a kasztnijuk, ami a végsebességükre és kanyarodási képességeikre is hatással volt. A visszajátszás alapján Laca érkezett középen, a belső íven pedig Pempasz és Olcsi, akik időben, szabályosan és teljesen egyenesen fékeztek. A féktávon Laca „enyhe” laggjának köszönhetően Pempasz kapott egy ütést jobbról, minek következtében nekilökődött Olcsinak, így mindketten kipördültek. Pityexx pedig emiatt belement Pempaszba, így ő is sérült rendesen – hozzáteszem teljesen vétlenül, mivel nem lehetett akkor már az ütközést elkerülni. Így, mivel 3-an is kértek biztonsági autót, már az első körben bejött a Safety Car, ami két körön keresztül zajlott.

Az új rajt már jobban sikeredett, ekkor már mindenki épségben el tudott kanyarodni és kezdetét vette igazából a futam. Ekkor már Cool vezetett, aki remek rajtjának köszönhetően még az elején az élre tört. Mögötte pedig hosszú tömött sorban a többiek. Én a büntimnek köszönhetően a sor végéről indultam, így fontos volt, hogy minél előbb felzárkózzak az élmenőkre. Ezért egy korai boxkiállást eszközöltem, de többen is ezt tették, így először Bazsi mögött köröztem egy kicsit, aztán Kazii-val voltunk el több körön keresztül, akit csak azért tudtam megelőzni, mert az egyik kanyarban egy kicsit lecsúszott az ívről; egyébként nagyon szépen védekezett. Ekkor már csak L4NC3L0T volt előttem, illetve Cool kb. egy kilométerre. Miután L4NC3L0T-ot sikerült megelőznöm, nagyjából a verseny fele állt rendelkezésemre, hogy Cool-t utolérjem, de a nagy távolság miatt ez lehetetlennek tűnt. El is könyveltem már magamban a 2. pozíciót, amikor az utolsó előtti körben arra lettem figyelmes, hogy Kicsi, akit épp készültem lekörözni, jelezte Coolnak, hogy mellé ér és előzni fog (vagyis visszaveszi a körét). Ezen meglepődtem, mert néhány másodperccel előtte még vagy 400 méter volt a különbség köztünk, ez viszont egy pillanat alatt drasztikusan lecsökkent. Ennek az oka az volt, hogy Cool, miközben lekörözte volna Lacát, kitért az ideális ívről, de Laca visszahúzódott elé (lagg?), így Cool hátulról telibetrafálta őt. Sajnálom, hogy így kellett megszereznem az első helyet, ami megérdemelten Cool-é lett volna, de a versenysport már csak ilyen. A leintés pillanatáig bármi megtörténhet…
És ha már itt tartunk, akkor hagy hívjam fel néhány dologra/szabályra a figyelmet, mivel ebben a sorozatban ez gyakrabban előfordul, mint máskor:

  1. A lekörözendő pilóta minden esetben az ideális íven kell, hogy haladjon és az őt üldöző pilóta kell, hogy az ívről letérve megelőzze őt.
  2. A lekörözendő pilóta minden esetben köteles az őt leköröző pilótát elengedni, még akkor is, ha ő éppen egy másik versenyzővel csatában áll. (Ekkor mindketten elengedik a gyorsabb autót és utána folytathatják egymással a csatát.)
  3. Lekörözés esetén a lekörözött pilóta az ideális íven halad, de a sebességét drasztikusan nem csökkentheti (csak ha az elengedés érdekében feltétlen indokolt).

A futam során több esetben is fordultak elő különböző incidensek, de a többségét még a történés után tisztázták egymással az érintettek. Ettől független két óvást kaptam, illetve egyet, mert a másik inkább javaslat volt, amit az alábbiakban olvashattok:

Laca „óvása”:

„Szia! Igazából ez most nem a klasszikus óvás lesz. Szerintem a lobbi 80%-nak nevében beszélhetek, hogy ennyire peches, pocsék, nem odafigyelős versenyben már rég volt részünk. Szerintem mindenki hibázott valahol és senki sem. Amennyiben Te is hasonlóan látod a versenyt, esetleg megfontolásra kerülhetne egy ismétlés, avagy a verseny újbóli lefutása. Köszönöm a figyelmet.”

Tény, hogy már a 1. körben be kellett hívni a Safety Cart, mert többen ütköztek már a célegyenes végén, illetve a verseny során is zajlottak az események. Volt, hogy lekörözésnél Laca belement Pityexxbe, mert Pityexx előzékenyen elengedte volna (tartva az ívét, ahogy egyébként is kell, plusz visszavett a gázból, Laca viszont későn reagált és belement, Pityexx pedig nem megfelelően kommunikált). Aztán Laca Kicsivel is csatázott több körön keresztül és ott is történt incidens. Aztán Lacába még Cool is belement az utolsó előtti körben lekörözés közben és Cool nem gyengén összetört (addig vezette a verenyt kb. 4-500 méter előnnyel előttem, de szerencsétlen mód így nem tudta megtartani a vezető pozícióját).

Szóval voltak történések rendesen. A "lassabb" versenyzők is koccolgattak a mezőny hátsóbb részében, de ahogy hallottam, a verseny közben még megbeszélték, ahogy máskor is lenni szokott. Persze ilyenkor a szenvedő fél roszabbul érzi magát, de megbeszélték és "lezárták egymás között" és pont. (Hogy konkrétan Zso-val és PistikeMesterrel mi történt, azt nem tudom, de menet közben feladni kényszerültek a versenyt a kasztnijuk totális sérülése miatt.)

Véleményem szerint inkább – és ne haragudj meg ezért – Laca veled voltak a gondok, mert többen is mondták verseny közben akik épp veled csatáztak, hogy laggolsz, de ebből te csak azt láttad, hogy a másik laggol. (Szerintem ugyanaz történt, ami már sokszor, de ez csak az én véleményem, mivel mást nem látott senki sem laggolni.)

Én például a mezőny végéről indultam. Át kellett vágnom magam a mezőnyön, több körön keresztül csatáztam Pempasszal, Kaziival, Bazsival, L4NC3L0T-tal is, amíg a verseny felétől elkezdhettem a felzárkózást Coolra, aki akkor még kb. 1 km-rel vezetett. Én akikkel versenyeztem menet közben, mind korrekten tették a dolgukat. Én támadtam, ők védekeztek és ez ment vagy 13-14 körön keresztül. A többiek, akik esetlegesen zűrbe keveredtek, meg megtehetik, hogy óvnak, vagy sem, de véleményem szerint ezért a versenyt újra nem futjuk le, mert akkor – ez alapján – minden negyedik/ötödik versenyünket megismételhetnénk, ahol hasonló problémák történnek.


Kicsi óvása:

„Óvást szeretnék benyújtani Lacamester ellen. A 10. körben a hátsó sikánban, előzési manőver következtében el kényszerült hagyni a pályát, de a pályára visszajövet nekem jött és ennek a következménye az lett, hogy megpördültem (meg is sérültem) és ketten elmentek mellettem. Ennek a történetét szeretném kivizsgáltatni. Még azt hozzátenném, hogy a lagg miatt nem tudtam eldönteni, hogy hogyan merre menjek. Köszönöm a kivizsgálást.”

Az esetet visszanézve és megvizsgálva, még az óvással kapcsolatos kanyar előtt összecsúszott a két autó (láthatóan lagg miatt ekkor is), utána viszont – bár Kicsi nem a legjobb íven vette a balos-jobbos kanyarkombinációt, ezért kigyorsítani sem tudott megfelelő mód, de – ő volt előrébb, így Lacának kellett volna jobban figyelni, hogy mi történik. Továbbá a jobbos kanyart szinte fullgázon átcsapva ér be Kicsi mellé (telemetria alapján), akit először csak meglök kicsit, de aztán vélhetően megint lagg miatt ki is forgat a pályáról. Szerintem az eset elkerülhető lett volna, ha Laca jobban figyel és inkább visszavesz egy kicsit a tempóból, aztán újra próbálkozik az előzéssel, mert már az esetet megelőzően is gyorsabb volt Kicsinél. Az eset miatt Lacamestert 3 rajthelyes büntetésben részesítem a következő futamán.

Bízom benne, hogy senki nem veszi sértésnek szavaim, és kívánok Mindenkinek Boldog Új Évet!

Az eredmények érvényesek, találkozunk jövőre ugyanitt!!

@HawkStorne

  

 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!