FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

FRH RACE OF CHAMPIONS 2014

Tartalomjegyzék

HawkStorne

Sanyival el sem akartuk hinni, hogy a héten milyen flottul és nem utolsó sorban gyorsan és egyszerűen összeállt a két lobbi. Ennek köszönhetően mindent időben tudtunk kezdeni!

Az időmérő a már megszokott módon rendben lement, majd következett az első futam.

A rajtot követően különösebb gond nem volt, és a verseny is lement valamivel több, mint 30 perc alatt. Kisebb csoportokban, de végig mentek a csaták minden pozícióban! Különösebb kommentárt nem is fűznék hozzá; néhány kisebb törést leszámítva jól sikerült minden.

Aztán jött a második futam, ahol lag miatt új rajtot kellett elrendelnem. Viszont másodjára sem sikerült túl jól a kezdés, mivel már az első kanyarban több incidens történt. Hátulról rajtolva sikerült James mellé bemennem, aki így a külső ívre kényszerült. Pempasz viszont jött mint a meszes a belsőn és pont a féktávon laggolt egyet, melynek köszönhetően lökött engem, velem pedig Jamest lefele az aszfaltról. Én csak a sóderágyban kötöttem ki, de James még a palánknak is csapódott. Ezzel egy időben (néhány pozícióval előrébb) Pityexxel is történt valami (talán ugyancsak lag volt), így először Cool, majd L4NC3L0T is ütközött vele, illetve a hirtelen fékezés miatt mások is koccoltak. Bár kérdeztem a többieket, hogy lag volt-e, de senki nem adott egyértelmű választ, így maradt a Safety Car behívása. 2 körrel később tudtunk csak újra rajtolni Dr Jones vezetésével és itt már mindenki el tudott rendben kanyarodni a rajtot követő „dombra fel” szakaszon. Innentől kezdve megint kialakultak a 3-as, 4-es felállások és nagy csaták vették kezdetét. Az élen a még ép autóval rendelkező pilóták, hátul pedig mi, akik összetörtek. Bár bosszantott, hogy az elejétől kezdve sérült autóval kell mennem és a kanyarokat se lehetett már tökéletesen és csúszásmentesen bevenni, de körökön keresztül próbáltam L4NC3L0T-on fogást találni. És bár gyorsabb voltam, de nagyon szépen védekezett ellenem. Ennek is köszönhettem, hogy a 13-ik perc környékén elmértem az adott kör elején a féktávot és összecsúsztunk L4NC3L0T-tal, aki emiatt kipördült. Ezt követően Mazsoval találkoztunk össze és a futam végéig nagy csatában voltunk, ami igencsak színessé tette az utolsó köröket. Emiatt a többiekre nem igazán tudtam figyelni, hogy miket kommunikálnak egymással, de kárpótoljon mindenkit a videós összefoglaló!

Egy óvást kaptam IceSanyitól, idézem:
„A szőlő domb tetején, elqurtam. Nem tudom másképp írni. Megcsúsztam elmelegedtek a gumik, és összetörtem Gyuszát. Azért nem adtam neki azonnal vissza a pozíciót, mert akkor nem tudtuk eldönteni, hogy esetleg ő is lecsúszott volna az ívről, és keresztezte az enyémet. De visszanézve a videót nem kérdéses...”

Alap esetben akár sima versenybalesetnek is minősíthetném az esetet, de az nyilván látható, hogy Ice a jobbos íven kisodródik a külső ívre, ahol próbálja összeszedni az autót és nagyjából egyenesbe is hozza, de Gyuszának számítania kellett volna arra, hogy így ott lesz a bal oldalán. Ő mégis folyamatosan balra húzott, ahelyett hogy tartotta volna a jobb oldalon az autót az aszfalton, és a következő balos-jobbos kombinációban pedig már ő lett volna előnyben, ha egymás mellett maradnak. Viszont az OVÁSZ értelmében mindig a hátulról érkező pilótának kell jobban figyelnie, ezért IceSanyit egy figyelmeztetésben részesítem! 
 

Az eredmények érvényesek, Mindenkinek gratulálunk! A videókhoz pedig töretlenül jó szórakozást!


IceSanyi

Előre elnézést kérek, ha egy kicsit elfogultan nyilatkozom, de imádom a Sonomai pályát.

Az időmérőm sikerülhetett volna jobban is. Azonban még ezzel a kb egy másodperccel gyengébb időmmel is, mint amit a teszteken futottam, bekerültem az "A" lobbiba. Azonban lobbivezetői szabály, hogy az időmérőn eredményesebb lobbivezető viszi az "A" lobbit, így átcsúsztam a "B" lobbi első helyére, amit egyáltalán nem bántam. Egyrészről ez az én helyem, másrészről pedig mára már a "B" lobbi is kinőtte magát, és vér profi versenyzőkből áll.

Mindkét rajtunk szépnek mondható volt. Mindenki tudta, hogy ezzel az autóval nem lehet ész nélkül venni az első kanyarkombinációkat . Aztán ahogy teltek a körök, mindenki belekerült egy csatába, és fittyet hánytunk Michelisz Norbi tanácsára, mégpedig, hogy "ezen a pályán nem lehet a határokon autózni". Mi pedig 13-an próbáltuk ezt egy lobbiban véghez vinni. Meg is lett az eredménye. Én az első helyen autóztam a 18. körig amikor az Isten tudja honnan, de előkerült Gyusza barátom, és olyan tempót diktált, hogy azt esélyem nem volt tartani, így sikerült megelőznie. Mit megelőznie? Szó szerint külső íven körbeautózott. Visszanéztem a telemetriáját, ti is láthatjátok, hogy valószínűleg két gázpedál volt az autójában és mindkettőt tökig nyomta. HEHE.


A lényeg, hogy lecsúsztam a második helyre, és itt jöttek a gondok. Igyekeztem tartani a tempót és elkezdtem feszegetni a határokat. Így a szőlődomb tetején átestem a kerékvetőn és rögtön összetörtem az autót. Gyakorlatilag minden sárga lett még a kormány is, így az utolsó 3 körömet füstölgő autóval futottam la ami elég rendesen még balra is húzott. Ennek köszönhetően a 4. helyen vittem be a célba az autót, aminek nagyon örülök.
Amikor elkezdtem a határokon autózni, tudtam, hogy kétesélyes a dolog. Kockáztattam, és vesztettem.

A második futamon kicsit kiélezettebb volt a verseny. A 14. kör környéken egy baleset miatt a srácok bekérték a Safety Car-t ami kb 3 körön keresztül bent volt, és csak a 28. percben tudott kimenni. Utána elszabadult a pokol. HEHE Volt még kb 3 körünk, hogy mindenki egy-két pozícióval előrébb kerüljön, és ezt viszonylag hideg gumin, és sokan törött autóval szerettük volna elérni.

Mindent egybe vetve szerintem ennek a sorozatnak kellet Sonoma, úgyhogy amikor HawkStorne berakta a versenynaptárba szerintem jó döntést hozott. Való igaz, hogy itt a szokásosnál egy kicsivel több szerencsére is szükség volt.

Két óvást érkezett hozzám. Az egyiket RnM barátunk nyújtotta be. Idézem:

Nem vagyok egy óvós típus, de ez most balesetet okozott. Szerintem KennieC hamarabb előzött a Safety Car után, mint a célvonal. Ezzel bebújt jobbról mellém, ami még nem volna baj, de Crazy mellé is beesett, szintén jobbról. Össze is értek. Ezután valaki jól meg is forgott, mert nem elég figyelmes vagy bárakármi. Csak azt láttam, hogy mindenki megy jobbra balra, majd egy laza mozdulattal ütközés, kiestem a pályára, majd ismét valaki telibevert, ahogy kecmeregtem vissza.

A javaslatom az, hogy a Safety Car mögötti eredményeket vegyük alapul, mert legközelebb én is simán ránézek az időre és látva, hogy ez már nincs benne az ismétlésben és megcsinálom ugyanezt. Szóval, ha ez ebben a formában rendben van, akkor nem tudom mit kellene csinálni még itt.

Köszi
RnM
ui: tudjátok jól, hogy szinte sosem szólok és Óvok semmiért, de ez kibacta a biztosítékot. Ha nem lett volna belőle baleset, akkor egy büdös szót sem szólok srácok. Pont nem izgat, hogy mikor hanyadik vagyok. Imádok itt versenyezni és nem az eredmény miatt.

 

Sajnos RnM óvását nem tudtuk elfogadni. A saját szabályaink minket is kötnek, mégpedig, hogy videó, és telemetria nélkül nem tudunk egy esetet sem kivizsgálni. Nekünk mindannyiótok szava egyformán nyom a latba. Rengetek óvást vizsgáltunk már, és ezeknek kb a fele nem mindig teljesen egyértelmű telemetria nélkül. Egy példát hadd említsek. 2012. 10. 27.-e DTM Bajnokság Hockenheim-i nyitófutam. Navy és Pedro összecsattantak a 2-es kanyar bejáratánál, kukára törték az autójukat és kérték, hogy vizsgáljam meg az estet, mert többen elnézett féktávra gyanakodtak. Amikor megnéztem a videót, első bliccre én is azt mondtam volna. Azonban a telemetrián egy érdekes dolgot láttam.
A féklámpa már javában égett, de a telemerán az összes pedál jelzője leesett egy pillanatra és csak néhány méterrel később jött vissza, amikor látszott, hogy tökig nyomja a féket a pilóta. Vagyis azon a pár méteren az autó (repült) lagolt. Ennek köszönhető volt a baleset.



A másik óvást HawkStorne nyújtotta be maga ellen. Idézem:
 

Szia. 12:30-nál több körös üldözést követően előzési kísérlet közben rácsúsztam L4NC3L0T-ra, amitől ő kipördült a pályán kívülre. Én bár kérdeztem, hogy bevárjam-e és mondta hogy menjek nyugodtan, de mégsem érzem fair mutatványnak az esetet. Kérem kivizsgálását! Köszönöm!

 

Ez az eset újabb ékes példája annak, hogy miért érdemes, és miért is szokta a csapat kulturáltan megbeszélni verseny közben a szitut. Mert akkor az adott pillanatban, mindenki másképp látja az esetet.
HawkStorne az égvilágon semmi szabálytalanságot nem követett el. Végig, a kanyar bejáratánál választott íven autózott.


 


Egy figyelmeztetést, azonban Sensation-nek adnunk kellett, mert nem volt szabályos az autó festése. Amennyiben csak játékhiba volt, és neki amúgy szabályos festés volt az autón, kérem jelezze, és a figyelmeztetést természetesen visszavonjuk.

Az eredmények érvényesek, mindenkinek gratulálunk!


 

    

 


 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!