FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Nordschleife eredmények

Nórdslájfe fórevör trí!

Aki rajthoz állt az tudta, hogy ez a verseny nem lesz koccanásoktól, kicsúszásoktól, falazásoktól mentes. Ráadásul a szimuláció módnak köszönhetően, egy apró hiba is végzetes lehet. Nem véletlenül Zöld Pokol a neve. Bár mi még csak a játékon keresztül tapasztalhattuk meg a változatos kanyarok és kerékvetők csapdáit, de nem először rendeztünk már itt hosszútávú versenyt.

 

A 13 nevezőből 10 jelentek meg a versenyen. Viszont FRH Gyusza sajnos csatlakozási problémák miatt nem tudott rajthoz állni. Azt hittem több embert fog vonzani ez a kihívásokban bővelkedő verseny…Nézzük a versenyzőket és autóikat. Nagyszerű matricázásokkal tarkított mezőny jött össze. Egyik jobban tetszett mint a másik. TAMAS0711 csupasz autóval állt rajthoz, valószínű autója egyszerű kinézetével próbálta leplezni alapos pályaismeretéből fakadó profizmusát.

A véletlen rajtsorrendnek köszönhetően Pervinke állt az első rajtkockára, és remekül elrajtolt maga mögött hagyva a mezőnyt!

Rögtön a rajtnál Kicsi lazára engedte a gyeplőt és emiatt igyekeznie kellett, hogy ne szaladjon szerte-szana-széjjel a ménes. Ügyesen összeszedte, bár az előre nem tervezett mozdulat miatt Dani elé került így rögtön a rajtnál lezúzta Dani a kocsija elejét. Sérülés elől 22% és egy csöpp lemaradás. Jött az első kanyarkombináció. Swenson úgy döntött átadja az 5. helyét és szépen kiment a borsőba.

 

Ugyanekkor Pervinke sokalt be a következő kanyar kijáratánál, és lesodródott az ívről. A tapadás vesztett autót kormányozni lehetetlen. Pervinkének valahogy mégis sikerült elkerülnie a falat. Kintről nézve én akkor megesküdtem volna, hogy neki ment. És még sem!

 

 

 

 

Éppen megúszta, és a következő kanyarban már ismét a lóerőkkel küzdött. Mikor a kifarolt Audi hátulját Tamás véletlenül meglökte és ezzel megpördítette. Így az egész mezőny a kanyarban hirtelen Pervinke kerülgetésére kényszerült.

 

Mindenki sikeresen megoldotta, ütközés nélkül. CoolG nem sokat láthatott, a füst felhőtől biztos gondolta egyből, jobb lesz kikerülni.

A következő jobbosban Dani nézte el a féktávot, aminek falazás lett a vége.

A hideg gumikkal nem volt senkinek könnyű dolga. Ilyenkor vagy a rutinra, pályaismeretre támaszkodik az ember vagy inkább a biztonságot választja. Ami ezen a versenyen nem biztos, hogy jó taktika. Hiszen a versenytáv 15 kör, ami több mint 300 km. Ha nagyon le marad az ember már csak abban bízhat hogy az előtte lévő is hibázik, különben nem éri utol.

 

 

 

Az első pár kanyarkombinációt követően, nagyon szépen meglógott TAMAS0711 és WILLIAMSHUNGARY. Utánuk jött a kisebb fajta vonat. Jó magam a 3. helyen voltam, mint masiniszta. Mögöttem Zso próbálta tartani a poziciót, de egy megcsúszást követően máris átadta a helyét CoolG-nek.

 

 

Zakaltoltunk tovább, mikor pár száz méter múlva Kicsi és Dani újra összetalálkozik. Érdekes eset, mert egymás mellett haladva az enyhe balosban. Kicsi úgy döntött belső ívre húzódik, dani pedig elhatározta, hogy külső ívre megy. Mivel nem szellemautók voltak, nem tudtak egymáson keresztül menni. Dani húzta a rövidebbet, és egy szép pörgést mutatott be. következményei újabb sérülések és Swenson előre engedése…

 

 

Amúgy ugyan itt hibáztam én is, lecsúsztam a fűre és a hirtelen kormány mozdulatokat kerülve, lassan evickéltem vissza a pályára. A manőver közben megelőzött CoolG és Zso46, ugrott hamar a 3. hely és Kicsit megkaptam a nyakamba.

A pálya hátsó részén újabb kicsúszás részemről, ekkor Dani és Swenson ment el mellettem. Az első kör végére kialakult egy sorrend

  1. TAMAS0711
  2. WILLIAMSHUNGARY
  3. CoolG84
  4. Zso46
  5. X Kicsi X
  6. dani0113
  7. Swenson HUN
  8. FRH Crazyman
  9. Pervinke

Ami aztán a későbbiek során már nem is változott volna ha robotok vagyunk…Csak az első pár kört részletezném mivel utána már elég rendesen elszakadtunk egymástól.

2. kör

 

Swenson megelőzi a sérült Danikát a célegyenesben. Ám nem tud élni a lehetőséggel ugyanis szinte ugyanott ahol az első körben ismét a borsóban kötött ki. Elmegy mellette Dani és én is.

Williams a pálya középső szakaszán elront egy kanyart és ezzel átengedi CoolG-nak a második helyet.

 

 

 

3. kör ismét tartogat meglepetést.

A 2. helyen lévő CoolG egy nem várt Boksz utca látogatásra kényszerül amikor is egy elfékezés miatt becsúszik a boksz utca bejáratába…Ameddig a szerelők meglepődve nézik, mit keres ilyen hamar az autójuk a boxban, addig elhúz a pályán Williams, Zso, és Kicsi.

Azon kívül, hogy CoolG ezzel a bravúros mozdulattal visszaesett jó néhány helyet, sajnos számolnia kellett az üzemanyagfogyással is. Ugyanis tudtuk, hogy a fél távig biztosan elég az üzemanyag, tehát ha a 7. kör környékén megyünk ki tankolni és kereket cserélni akkor egy kiállással megúszhatja az ember a 300km-es távot. Azt azonban senki nem próbálta mennyit bír ki egy teli tankolással az autó. Coolnak marad még 12 kör, vajon elég lesz? Senki nem tudta….

Pálya középső részén Kicsi lecsúszik a fűre és Cool megpöcköli hátulról, de fentebb jön egy helyezést az akkor megsérült autóval. Aztán ment az előzgetés ide-oda, amiben végül Kicsi marad alul.

Pervinke technikai KO-val feladja a versenyt.

4.kör

Mintha egy évvel ezelőtt lennénk. A történelem ismétli önmagát. Zso fura módját választja, hogy biztosan legyen róla kép a cikkben. Megcsúszik és emiatt a box utca elválasztó falába csapódik. Mintha 2011 márciusában OMP Tomit látnánk (menj a képre)…

Természetesen ameddig Zso magához tér az eszméletvesztésből és újra indítja a vasat, mögötte elmegy Cool, Kicsi, Swenson és Dani. A Full törött autóval nem igazán van értelme tovább folytatni a versenyt. 7-en maradunk, mint a gonoszok. Mivel kiszáll a versenyből Zso is, majd visszajött nézőként és kommentálta a pálya különböző részein mi történik, kinek mennyire sérül az autója, kinek mennyi a legjobb körideje. Amolyan össznépi csapat rádió szerepét tölti be mindenki nagy örömére.

Az elkövetkező körökben nem igazán történt semmi akció. Mindenki azt várta mi lesz Cool sorsa…

Az kiderült, hogy kb. 10 kört bír ki az üzemanyag, de ugye ez függ a sofőr talpától, a vezetési stílustól és az autótól. Cool a 3.-ban volt kint, ha nagyon nagy szerencséje van lehet hogy elég lesz...

Cool úgy dönt nem megy kitankolni, legalább meglátjuk valóban elfogy-e, és mi történik. A 12. körben kigyullad a műszerfalon a sárga jelzés, hogy igyekezzen a boxba tankolni. Cool annyira makacs, hogy ennek ellenére sem megy ki tankolni, a szerelői nem tudják most mi lesz? Csak bámulnak ahogy elrepeszt a boksz utca mellett üres üzemanyagtankkal. A 13. kör felénél már csak egy szép piros jelzés világít, aztán a pálya hátsó szakaszán elfogy az autó folyékony kenyere, és Cool lehúzódik. Nem sok kellett volna hogy eljusson a boksz utcáig és ha két boksz kiállással is de befejezze a versenyt.

A lehúzódott autó fele közeledett Williams, aki gondolta megtolja hátulról Cool-t a boksz utcáig. Az elgondolás jó volt és nagylelkűségre utalt, csak a megvalósításon lepődtünk meg. Szabályosan becsapódott Cool hátuljába, mintha lovat .aszna. Emiatt Cool autója (és szerintem Williams-nek is az autója) 100%-ra összetört…

Ezután Dani jött Cool segítségére, és szépen gurulva betolta a boksz utcába. Sikerült megtankolni az autót, és visszajött az utolsó körre a pályára.

A játék hibájából adódóan a külső hibákat nem javítják a szerelők, emiatt már nem igazán hasított úgy Cool verdája mint fénykorában. Az utolsó körben utolértem, de természetesen nem előztem meg. Szépen egymás mögött begurultunk a célba, hiszen ez csak egy verseny és Cool megdolgozott azért a 6. helyért…

Akiről az egész beszámoló alatt nem sokat írtam az Tamás. Aki ismeri az tudja, hogy ennek a pályának a megszállottja, és ezt most is bebizonyította. Rögtön az élre tört és végig vezette az egész futamot, hozta a tőle megszokott profi szintet. Azt sajnálom, hogy nem fényképeztem a legjobb köridejét, de talán ő vagy valaki meg tudja majd írni!

GRATULÁLOK mindenkinek!

© Crazyman

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!