FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Clio Cupa hirek

Tartalomjegyzék

Versenyeredmények a Le Mans versenyről...

Következzen az élménybeszámoló Laller075 Pilótától

Bonjour!

Ezen a héten a Franciaországban található Le Mans Sarthe versenypályára látogattunk el. Igaz, hogy 1923. óta rendeznek itt autóversenyt, de ilyet még nem láttak. Tíz hülye Clio-kal vágott neki a gyorsaságáról híres aszfaltcsíknak. Mintha csak a helyi kempingben tartott Renault találkozót szétzavarták volna.

Lássuk akkor az első futamot:

Mondhatnám, hogy az időmérő alapján jól megérdemelten az első helyről indulhattam, de mint tudjuk véletlenszerű rajtsorrend volt, így Fortuna kisasszony szobránál van jelenésem egy csokor virággal.  A lényeg, hogy az első három helyről Laller, HunXxjajjdebonyolult, és Kazi360 vághatott neki a versenynek. Szépen eljött a mezőny, nem történt semmi érdemleges. Hacsak az nem, hogy Sumo kapott jobbról balról egy-két koccot, csak a miheztartás végett. Jelmondatunk a „csak lassan és szépen, ahogy a csiga megy a stégen..” volt.

HunXxjajjdebonyolult csodálatos Terminatoros festésén ámulva majdnem elakadtam az írásnál, de haladjunk csak tovább. Következett a hosszú lassítókkal tarkított majdnem egyenes.  Minden rendben is volt, míg Sumo és Lancelot egymásra nem talált az első lassító kigyorsítási szakaszán. Akkora baleset volt, hogy a szerelők szakszervezetbe tömörültek a boxutcában.

A korlát mellett baugettet áruló néni utólagos elbeszélése alapján jó nagyot csattant. Ijedtében elfelejtett visszaadni…

Ítélkezni nagyon nem szeretnék már csak azért sem, mert mindkét delikvens jó cimborám. Itt egy videó az esetről, mindenki döntse el, mi is történhetett.

A kis lökdösődés vége az lett, hogy mindkettő autó erősen karcos lett, ami méterről méterre nagyobb hátrányt jelentett nekik a sérülések miatt. Hisz mint tudjuk, ennek a pályának az egyik kulcsa a jó végsebesség - na pont ez nem volt nekik a továbbiakban.

Én ekkor az élen haladtam viszonylag jelentős előnnyel, amit hosszú fáradtságos munkával sikerült teljesen leépítenem és átfordítani hátrányba a futam végéig, na de ne szaladjunk ennyire előre.

Kazi360, HunXxjajjdebonyolult és Sumák élvezetes csatát vívtak a 3-4-5. helyen. Crazy a hátsó hosszú egyenes végére beindult, mint sánta ló a szakadék szélén. Úgy érezte, elég lendülete van, hogy két autót is megelőzzön féktávon. Terminátorunk viszont szűkre vette a ráfordulást a kanyarnál, így pont annyi koccot adott Főninek, hogy a kis főnöki rettenet elfelejtett bekanyarodni. Crazy előtte sokat agyalhatott, mi lehet az a fekete bizbasz ott a kavicságyon túl (nyúlon túl). Gondolta megnézi….gumifal volt…. targoncagumikból. Jelentéktelen anyagi kár után folytatta a versenyt. Sumo és Lancelot már az első kör végén bement szerelőlátogatóba, próbálták minimalizálni a keletkezett kárt. A 2. körben a virtuális hűtőventillátor már a lábújukat darálta, úgy nyomták a gázt, de a kis Clio nem küzdötte fel magát a 6. sebességi fokozatig.

A 2. kör hátsó egyenesének végén Pistike már jókora nyomást gyakorolt rám, és ezt már nem bírta gyereksírásban leamortizálódott agyam. Érintőt vettem én is a korláton. Elment mellettem Pistike és Kazi is. Túl nagy sérülés nem keletkezett, de pont elég volt, hogy 6.-ban már rakoncátlankodjon a ménes. Kör végén meglátogattam a duzzogó szerelőimet.

A 4. körre Crazy utolérte EZolit, és egy jó kigyorsítással le is hagyta a hosszú egyenesben. Annyira érdektelen volt ez a része a versenynek, hogy az elmentett visszajátszásban itt reklámszünet volt. A 4. kör végére rendesen felborult a papírforma. Crazy a 3. helyen, Sumo az utolsó 10. helyen kocsikázott.  Nehéz bármi érdekfeszítőt írnom az első futamról, mert a mezőny szétszóródott így a végére nem volt várható szoros ezredmásodperces befutó. Sumo is szépen behozta a vasat, és gondolatai már a 2. fordított rajtsorrendes futamon jártak. Az első három helyezett Pistike, Laller és Főni volt.

2. futam:

A fordított rajtsorrendnek köszönhetően Lancelot helyrepofozott Clioja indult az első helyről. Őt követte Sumo és Sumák. Már az első váltások után megkezdődött „kihaénnem” és a „mennyéarrébb”.

Viszonylag szerencsés voltam, így az utolsó helyről rajtolva már 6. pozicióban fordultam el az első kanyarban. Kicsit sokan voltunk, de ahogy a francia mondaná: Après nous le déluge (Utánunk a vízözön.)

Az egyenesre ráfordulva már a 4. helyen kocsikáztam és közben kértem Lancelotot, hogy hagyjon elég helyet, ha lehet, ne jöjjön nekem, ha már egyenes…. Ő korrekten helyet hagyott maga mellett, így kéz a kézben haladtunk a lassító felé bízva, hogy nem kell elénekelnünk a „smár mi nálunk babám” c. nótát.

Mi nem énekeltük el. Ellenben Kicsivel már dalra fakadtak a lassítóból történő kigyorsításnál. Lancelot velem küzdve elfékezte magát és kicsúszott a kavicságyba. Onnan visszafelé jövet még befért Kicsi elé, aki viszont - „na ne má, hogy pont elém” - nem vette el a gázt. Így nagyon leheletnyit megpöckölte Laci autóját, majd közös keringőjük végén, mikor a por elült megint csak két roncs hevert a pálya szélén. Hát ezek semmit sem tanultak? Kérdezte a baguette-s néni a korlát mögül.

Úgy emlékszem, itt különösebb szülőzés nem volt. Inkább csak nevettek kínjukban. EZoli biztos a locsolóverseny gondolkozott, de a piruettet meglátva beugrott neki: Kis Clio-val érkeztem, 40 métert fékeztem. Telibe is találta a korlátról visszapattanó Lancelotot. Ekkor kezdték el fogalmazni felmondólevelüket a szerelők a boxban. Tovább haladt a három roncs. Kicsi ekkor még gyorsabb volt, mint Lancelot. Az élen ekkor már Sumo, Sumák és Kazi haladt. EZoli, Kicsi, Crazy és Lancelot a boxban győzködte a szerelőket, hogy még most ezt így utoljára, lécci lécci. 

 

Kicsi közben a hosszú egyenesben felgyorsult és arra gondolt, hogy Kopperfild Dávid bekaphatja a kínai falas mutatványával. Majd Ő átmegy a lassító végén lévő gumifalon…. NEM MENT ÁT!

Ettől akkora erő lett a Cliójában, hogy kigyorsítás közben a fenevad kilós darabokat harapott ki az aszfaltból. (Fenéket!)

Egyenesen sem lehetett haladni az autóval, így gondolta, nem szenvedteti tovább sem magát, sem pedig a versenytechnikát. Leparkolt a ronccsal az egyenes végi nagy pusztában, így az ő versenyének a 2. körben vége lett. Sumo boxlátogatását követően a 3. helyre tudott visszajönni. Ekkor Kazi vezetett PistikeMester előtt. Én az 5. helyen gyönyörködtem a francia tájban, mivel ekkor már nem volt ép autó a mezőnyben. A verseny itt már igen csak lapos volt. Crazy roncsa küzdött Lancelot hycomat Cliojával. Aki eddig nem volt a boxban, az a 3. kör végére (mivel más választása nem volt) rászánta magát egy gyorsgenerálra, bízva abban, hogy nem megy el mellette a fél mezőny. Pistike megint szemet vetett a 3. helyemre és elkezdett szorongatni. A hosszú egyenes előtti ráfordítóban kicsit túlvállalta magát és bemutatott egy szóló keringőt.

Ezzel le is zárult az érdekes események sorozata. Az első három Sumo, Kazi360 és Jómagam lett. A baguette-s néni összecsomagolt és hazafelé a villanybiciklin egy kicsit ő is versenyzőnek érezhette magát. Úgy, mint mi gyerekkorunkban, minden saroknál behúztunk egyet a képzeletbeli ellenfélnek a Bruce Lee filmről hazafelé menet…

 

Még egy apróság. Aki azt állítja, hogy Kazi laggolt az hazudik.

Üdv. ©Laller075

 

 

 

 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!