Hírek
Bajnokok Tornája 2011

Bajnokok Tornája 2011

December 3.-4.-én kerül megrendezésre Düsseldorfban a 24. Race of Champions. Ahova világ...

Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...

Update

Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28.

Pénteki videók 28. Igen jól látod, szombaton!... Taxi...karácsony,... sofőr nélküli...

FRH nyereményjáték

FRH nyereményjáték

FRH JÁTÉK! Sorsolás        

2011 - Tököl videó

Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban feltűnik...

Háromszázzal a fák között

Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...  

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Pénteki videók 32.

Pénteki videók 32.

Pénteki videók 32.   McLaren vs. snowboard... McLaren GT... Ray...

Egy korszak lezárult

Egy korszak lezárult

THE END          

Szirák RS - Gala

Szirák RS - Gala

Szirák RS 2014.05.23 - 24.      

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...

Xbox Live profilvédelem

Xbox Live profilvédelem

FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam. 

Supercar találkozó

Supercar találkozó

Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...

Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Pénteki videók 39.

Pénteki videók 39.

Pénteki videók 39. Top Gear rögbi... MINI hullámvasút... CLA 45...

Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

Novemberi Bondurant DLC Alig pár hete jelent meg a játék rögtön itt az első havi DLC.  

Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny Sorsolás!    

FRH WTCC/2 videó

FRH WTCC/2 videó

FRH WTCC/2 videó      

Forza Racing Hungary találkozó 2015

Forza Racing Hungary találkozó 2015

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS 2014.04.12-13      

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40.

Pénteki videók 40. Extrém autómosás...... palackszállító balesete... OFF...

Forza Racing Hungray pólók

Forza Racing Hungray pólók

FRH pólók Már rendelhető...    

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye      

Asus - Lamborghini

Asus - Lamborghini

Új Lamborghini laptopot kreál az Asus.. A VX7 névre hallgató noteszt a Murcielago LP 640...

Pénteki videók 11.

Pénteki videók 11.

Pénteki videók 11. Végre péntek van ismét. Ennek örömére nézzetek meg 5 videót. Remélem...

Pénteki videók 12.

Pénteki videók 12.

Megcsináltam a cikket pénteken és nem tettem közzé, csak az oldalon dolgozó emberek látták. ...

Forza Horizon infók + képek + videók

Forza Horizon infók + képek + videók

Forza Horizon Itt a Forza Horizon DEMO Ettől függetlenül a videók még jönnek. Frissítve: 10.09.

FRH - Most akkor vége?

FRH - Most akkor vége?

Most akkor vége?      

FRH póló 4.0

FRH póló 4.0

Újabb FRH póló            

Tanksapka Sorsolás!!!

Tanksapka Sorsolás!!!

Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Pendrive Tuning

Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

BMW i8, és ami mögötte van!

BMW i8, és ami mögötte van!

BMW i8 És ami mögötte van!  

FRH - Bulirendszám autó

FRH - Bulirendszám autó

Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.

F1 - Budapest titkos pályája

F1 - Budapest titkos pályája

Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

PRH - Rongits

PRH - Rongits

Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!    

Szülinap

Szülinap

FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...

AE86 Toyota Corolla GT

AE86 Toyota Corolla GT

A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

A Motortrend tesztelte a 2012 Ford Mustang Boss 302-t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

Fanatec online peticíó

Fanatec online peticíó

Fanatec online peticíó Csatlakozz!  

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.

Pénteki videók 33.   Monster Trophy Truck... 2013 érdekes...

BMW E3

BMW E3

Nem tudom mi késztette a gazdáját, hogy így átalakítsa ezt az autót, de szerintem csodás lett. A...

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...

Pénteki videók 3.

Pénteki videók 3.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4 videót. Remélem tetszeni fog...

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37.

Pénteki videók 37. Drift videók... Jaguar Joyride... Autós...

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Gallardo papírmakett

Gallardo papírmakett

Úristen, kigyulladt a Gallardóm! Mint mindenkinek, nekem is van egy hobbim. Sokan csinálják,...

Mad Catz premium játékvezérlő

Mad Catz premium játékvezérlő

A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...

Pénteki videók 7.

Pénteki videók 7.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 5 videót. Remélem tetszeni fog...

Pénteki videók 29.

Pénteki videók 29.

Pénteki videók 29. Őrült drift a városban......

Celica, Celica, de csodás...

Celica, Celica, de csodás...

Hadd mutassak be kettő 2 darab Celicát.  

FRH Autófestő verseny

FRH Autófestő verseny

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Pénteki videók 15.

Pénteki videók 15.

Nézzetek meg 8 videót. Remélem tetszeni fog. Első pár videó a mostani Forza LMS DLC miatt...

Felino CB7

Felino CB7

Felino CB7 a Batmobil        

Pénteki videók

Pénteki videók

  Végre péntek! Ennek örömére hoztam nektek 3 videót. Remélem tetszeni fog...

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

Zöld Pokol - forma autó

Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben feltámasztott...

FRH ajándéktárgyak

FRH rendelhető ajándéktárgyak listája. Az itt szereplő termékek rendelhetőek! A...

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H Emléklapok      

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon LCE (VIP tagság)

Forza Horizon VIP   2012. október 26-án jelenik meg normál és Limited kiadásban egyaránt,...

Maximulator - ríl drájving

Maximulator - ríl drájving

Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...

2014 összefoglaló - Gala

2014 összefoglaló - Gala

2014 Összefoglaló        

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

Crazy Car Project

Crazy Car Project

Crazy Car Project! avagy egy Toyota 2000GT átalakítása. A mai kor technikája és egy legenda...

11. rész - Nissan GTR

11. rész - Nissan GTR

A Motortrend tesztelte a Nissan GTR -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A kormánynál Randy...

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23.

Pénteki videók 23. Nézzetek meg 7 videót. Elsőként két Forza videó - Pagani... autók belső...

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.

Pénteki videók 30.   DTM 1993... FM4 drift... FM4 Unicorn...

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

FRH találkozó 2013-ban

FRH találkozó 2013-ban

FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…      

Michelisz Norbi itthon! 2

Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...

Autó az autóban

Kettő az egyben (videó) A német rendőrség állította meg az A1-es autópályán ezt a kis...

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

Game Day Köridő  Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...

Forza Horizon

Forza Horizon

Forza Horizon Ki ne hallott volna már az idén Október 26.án megjelenő autós játékról. Mit...

FRH újságíró kerestetik.

FRH újságíró kerestetik.

Munkatársat keresünk! Olyan embert keresünk a csapatból, aki szívesen résztvenne az...

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!    

Forza Horizon - első napi DLC

Forza Horizon - első napi DLC

Forza Horizon első DLC A Forza Motorsport 4 nemrégen (15.-én) jelent meg pontosan egy éve. Mától...

FRH Autófestő verseny nyertesei

FRH Autófestő verseny nyertesei

  Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...

Staff Team BT

Staff Team BT

Staff Team BT          

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...

Pénteki videók 5.

Pénteki videók 5.

Végre péntek van. Ennek örömére ismét hoztam nektek 4 videót. Kint nem valami kellemes az idő,...

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

8. rész - Chevrolet Corvette Z06

8. rész - Chevrolet Corvette Z06

A Motortrend tesztelte a Chevrolet Corvette Z06 -t Laguna Seca aszfaltján. (videóval) A...

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

  • Bajnokok Tornája 2011

    Bajnokok Tornája 2011

    2011. december 02. péntek, 14:17
  • Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

    Dashboard-ot hoz a Mitulás Báti!

    2011. november 23. szerda, 18:03
  • Update

    2011. október 03. hétfő, 02:44
  • Pénteki videók 28.

    Pénteki videók 28.

    2013. január 12. szombat, 15:04
  • FRH nyereményjáték

    FRH nyereményjáték

    2013. december 15. vasárnap, 17:52
  • 2011 - Tököl videó

    2011. szeptember 20. kedd, 12:08
  • Háromszázzal a fák között

    2011. június 15. szerda, 06:15
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Replika, vagy nem replika

    Replika, vagy nem replika

    2013. november 29. péntek, 11:15
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    2015. szeptember 26. szombat, 14:07
  • Pénteki videók 32.

    Pénteki videók 32.

    2013. április 05. péntek, 15:47
  • Egy korszak lezárult

    Egy korszak lezárult

    2018. máj. 11. péntek, 20:24
  • Szirák RS - Gala

    Szirák RS - Gala

    2014. máj. 30. péntek, 20:38
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    2012. szeptember 12. szerda, 22:54
  • Xbox Live profilvédelem

    Xbox Live profilvédelem

    2012. január 21. szombat, 13:45
  • Supercar találkozó

    Supercar találkozó

    2011. december 21. szerda, 08:54
  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Pénteki videók 39.

    Pénteki videók 39.

    2013. november 15. péntek, 20:25
  • Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

    Forza Horizon - Novemberi Bondurant DLC

    2012. november 03. szombat, 23:13
  • Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

    2011. június 04. szombat, 20:15
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • GT Open - Festőverseny eredmény

    GT Open - Festőverseny eredmény

    2013. szeptember 18. szerda, 10:07
  • FRH WTCC/2 videó

    FRH WTCC/2 videó

    2013. november 13. szerda, 10:26
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015

    Forza Racing Hungary találkozó 2015

    2015. április 25. szombat, 17:57
  • MIDEX Cered RS

    MIDEX Cered RS

    2014. április 17. csütörtök, 23:46
  • Pénteki videók 40.

    Pénteki videók 40.

    2013. november 29. péntek, 18:58
  • Forza Racing Hungray pólók

    Forza Racing Hungray pólók

    2013. április 29. hétfő, 01:36
  • Stadium Super Trucks

    Stadium Super Trucks

    2013. november 20. szerda, 11:25
  • Asus - Lamborghini

    Asus - Lamborghini

    2011. szeptember 06. kedd, 18:34
  • Pénteki videók 11.

    Pénteki videók 11.

    2012. január 13. péntek, 13:55
  • Pénteki videók 12.

    Pénteki videók 12.

    2012. január 23. hétfő, 02:03
  • Forza Horizon infók + képek + videók

    Forza Horizon infók + képek + videók

    2012. október 01. hétfő, 18:14
  • FRH - Most akkor vége?

    FRH - Most akkor vége?

    2016. június 01. szerda, 04:02
  • FRH póló 4.0

    FRH póló 4.0

    2013. június 16. vasárnap, 13:44
  • Tanksapka Sorsolás!!!

    Tanksapka Sorsolás!!!

    2011. december 05. hétfő, 01:12
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    2016. április 14. csütörtök, 23:36
  • Pendrive Tuning

    2011. máj. 02. hétfő, 23:11
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • BMW i8, és ami mögötte van!

    BMW i8, és ami mögötte van!

    2013. december 20. péntek, 10:31
  • FRH - Bulirendszám autó

    FRH - Bulirendszám autó

    2012. november 05. hétfő, 12:38
  • Ferrari FF konfigurátor!

    Ferrari FF konfigurátor!

    2011. március 17. csütörtök, 19:10
  • F1 - Budapest titkos pályája

    F1 - Budapest titkos pályája

    2011. augusztus 04. csütörtök, 15:35
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • PRH - Rongits

    PRH - Rongits

    2012. máj. 22. kedd, 02:03
  • Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!

    2016. március 24. csütörtök, 03:35
  • Szülinap

    Szülinap

    2011. október 28. péntek, 13:33
  • AE86 Toyota Corolla GT

    AE86 Toyota Corolla GT

    2011. augusztus 09. kedd, 19:00
  • 2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2. rész - 2012 Ford Mustang Boss

    2011. szeptember 01. csütörtök, 14:13
  • Fanatec online peticíó

    Fanatec online peticíó

    2013. szeptember 22. vasárnap, 14:13
  • Pénteki videók 33.

    Pénteki videók 33.

    2013. máj. 31. péntek, 15:10
  • BMW E3

    BMW E3

    2011. augusztus 16. kedd, 20:10
  • Karácsonyi adományozás 2012

    Karácsonyi adományozás 2012

    2012. december 04. kedd, 13:12
  • Pénteki videók 3.

    Pénteki videók 3.

    2011. november 18. péntek, 14:11
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • Pénteki videók 37.

    Pénteki videók 37.

    2013. szeptember 20. péntek, 16:59
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Gallardo papírmakett

    Gallardo papírmakett

    2012. július 05. csütörtök, 13:22
  • Mad Catz premium játékvezérlő

    Mad Catz premium játékvezérlő

    2011. augusztus 25. csütörtök, 15:44
  • Pénteki videók 7.

    Pénteki videók 7.

    2011. december 16. péntek, 13:48
  • Pénteki videók 29.

    Pénteki videók 29.

    2013. január 25. péntek, 18:15
  • Celica, Celica, de csodás...

    Celica, Celica, de csodás...

    2011. július 22. péntek, 13:50
  • FRH Autófestő verseny

    FRH Autófestő verseny

    2012. március 07. szerda, 11:30
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Pénteki videók 15.

    Pénteki videók 15.

    2012. február 10. péntek, 14:14
  • Felino CB7

    Felino CB7

    2014. március 01. szombat, 21:52
  • Pénteki videók

    Pénteki videók

    2011. október 28. péntek, 10:56
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • Zöld Pokol - forma autó

    2011. július 29. péntek, 13:38
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • FRH ajándéktárgyak

    2013. máj. 16. csütörtök, 16:48
  • Le Mans 4H emléklapok

    Le Mans 4H emléklapok

    2014. máj. 25. vasárnap, 18:14
  • Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    Forza Horizon LCE (VIP tagság)

    2012. augusztus 23. csütörtök, 03:10
  • Maximulator - ríl drájving

    Maximulator - ríl drájving

    2013. április 06. szombat, 12:13
  • 2014 összefoglaló - Gala

    2014 összefoglaló - Gala

    2015. március 06. péntek, 20:47
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • Crazy Car Project

    Crazy Car Project

    2012. február 02. csütörtök, 19:53
  • 11. rész - Nissan GTR

    11. rész - Nissan GTR

    2011. szeptember 30. péntek, 11:11
  • Pénteki videók 23.

    Pénteki videók 23.

    2012. június 08. péntek, 17:21
  • Pénteki videók 30.

    Pénteki videók 30.

    2013. február 22. péntek, 15:35
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • FRH találkozó 2013-ban

    FRH találkozó 2013-ban

    2013. máj. 09. csütörtök, 19:11
  • Michelisz Norbi itthon! 2

    2011. június 03. péntek, 15:11
  • Autó az autóban

    2011. július 05. kedd, 19:59
  • GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    2015. június 27. szombat, 06:50
  • Forza Horizon

    Forza Horizon

    2012. június 26. kedd, 17:10
  • FRH újságíró kerestetik.

    FRH újságíró kerestetik.

    2013. augusztus 28. szerda, 00:00
  • Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    2013. december 20. péntek, 11:48
  • Forza Horizon - első napi DLC

    Forza Horizon - első napi DLC

    2012. október 26. péntek, 08:00
  • FRH Autófestő verseny nyertesei

    FRH Autófestő verseny nyertesei

    2012. április 02. hétfő, 18:18
  • Staff Team BT

    Staff Team BT

    2014. március 28. péntek, 18:11
  • Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    2013. november 24. vasárnap, 13:11
  • Pénteki videók 5.

    Pénteki videók 5.

    2011. december 02. péntek, 13:40
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • 8. rész - Chevrolet Corvette Z06

    8. rész - Chevrolet Corvette Z06

    2011. szeptember 20. kedd, 09:28
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Ordas kamu a fekete fallosz?

high INTL 92970Ordas kamu a fekete fallosz?

Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos körökben száguldó péló néven ismert versenyautó nem az, aminek gondoltuk. Bizonyítékaim vannak. Lefotóztam. Beszéltem a nagy összeesküvés kitalálójával is. A térdét csapkodta a röhögéstől, amikor megtörtént a leleplezés. Készüljenek fel, soha nem látott képek következnek.

 

DSC 0180

Hát ez meg mi a bánat? A képeken még kicsit másképp nézett ki

Szép fotókat láttunk a Deltawingről, menő háttér előtt, stúdióban, szélcsatornában. Fáradhatatlanul verték a dobot a Nissannál, hogy emberfeletti teljesítménnyel próbálnak elkészülni a Le Mans-i versenyre - döbbenetes adatokkal dobálóztak, a versenysport forradalmi megváltoztatásáról, sokszor minden konkrétum nélkül, ködös utalásokkal. Addig sulykolták a megfelezett tömeg, légellenállás és fogyasztás hármasát, hogy a végén már majdnem el is hittük, valami csodálatos, jövőbe mutató hímnyílvesszővel van dolgunk.

Erre előállnak ezzel.

DSC 0185

Aprólékosan megépített holmi, de nem igazán versenypályára való

Kétségtelen, elkészült. Csak kicsit másra számítottunk. Elöl keskeny gumik, hátul úthengerek, egyhatos motor, függőleges vezérsík - eddig minden stimmel. De ha kicsit közelebb megyünk, kilóg a csontos, patkolt lóláb. Elöl mankókerék. Peugeot 207-es fényszórók. Hétezerig skálázott VDO fordulatszámmérő. Hoppá.

Kiderítettem róla mindent. Egy Westfield-féle Lotus 7-klónból építették. 1,6-os Ford motor van benne két ikerkarburátorral. Hátul egy jó öreg merev tengely teszi a dolgát, elöl átfaragták a Westfield-futóművet. Mindezt 39 nap alatt állította talpra Andy Saunders, és lábon jött el vele a Le Mans-i versenyre.

DSC 0181

Működik, láttam

Ha már kikiáltottuk a Deltawinget közönségkedvencnek, a replikája túltesz rajta. Ahol csak felbukkant, mindenki könnyezett a röhögéstől, annyira imádnivaló jelenség. Ben Bowlby, az igazi Deltawing atyja, külön megkérte Andy-t, hadd üljön bele. Aztán a pilóták, majd szép lassan mindenki végigülte a Nissan-csapatból. Zseniális alkotás, és működik. Andy szerint egész jól lehet menni vele, amin a nullás autó Le Mans-i produkciója után nem is csodálkozunk már annyira.

Hogy minden félreértést eloszlassak, a sufniban összekendácsolt paródiát a Top Gear rendelte meg Saundersnél, aki már többször bizonyította bizarr autóépítési tehetségét. Poén az egész, nincs semmi tervük vele, nem fog szerepelni a tévében, csak a mókázás kedvéért építtették meg. Aki kíváncsi a részletekre, nézzen el Andy oldalára, érdemes.

DSC 0183

Minimalista vezetőfülke

Az igazi Deltawing szereplése viszont sokakat meglepett, köztük engem is. Az egy dolog, hogy az Indycar sorozathoz találták ki vagy három évvel ezelőtt, aztán miután ott nem találtak tárt karokra, átmentették a koncepciót a Le Mans-i 24 óráson történő szereplésre, majd amikor már majdnem kész volt, mögé állt a Nissan, noha az autó központi celláját az Aston Martintól vették át. A kusza történet kibogozásánál is izgalmasabb kérdés volt azonban, hogy hogyan a rossebbe működhet egy ilyen jószág.

A Deltawing népes rajongótábora mellett nem kevés kétkedő akadt. Magam is zseniális marketingmanővernek tartottam, ahogy a Nissan felkarolta a projektet, viszont a műszaki oldalával nem tudtam kibékülni. Nyilván csak azért csinálták ilyen furcsa alakúra az amerikaiak, hogy minél nagyobb feltűnést keltsen. Szép a 475 kiló, a 0,24-es alaktényező sem rossz, és a könnyű 1,6-os turbómotor is nyilván hatékony tud lenni. De miért nem lehetett belecsomagolni ezt a technikát egy normális kinézetű kasztniba? Ben Bowlby viszont minden rosszindulatú feltételezésemet eloszlatta.

high INTL 90499Ben Bowlby sokat vigyorog

Az ízig-vérig angol Ben találta ki a Deltawinget, még amikor az amerikai Chip Ganassi alkalmazásában állt. Előtte a Lolánál dolgozott, vagyis van némi fogalma a versenyzésről, 85 óta van a szakmában. Hogy honnan jött az ötlet, elvész a múlt ködjében, viszont a ránk zúdított tonnányi marketingrizsa alól kimászva üdítő volt Bowlby-val beszélgetni. Nem volt mellébeszélés, mindent elmondott. Interjú következik.

- Meglepő húzás volt, amikor az Indycar elutasítása után bejelentették, hogy Le Mans-ban fognak indulni, ráadásul később kiderült, hogy egy Aston Martin AMR-1 kasztni köré építik az autót. Elmondaná, pontosan hogyan történt ez az átmenet?

- Persze. 2010 októberében találkoztam az ACO (a Le Mans-i 24 órás versenyt szervező klub - a szerk.) embereivel, miután az Indycar úgy döntött, hogy nem minket választ. Úgy érezték, hogy a Deltawing remek projekt az 56-os bokszhoz (amelyből minden évben innovatív kreációk indulhatnak mostantól), viszont aggódtak, hogy a karcsú test nem lesz elég biztonságos. Megkérdezték, nem tudnék-e beletenni egy normál LMP1-es középső cellát. Simán, válaszoltam, és egyetértettünk abban, hogy mindenki számára az volna a legmegnyugtatóbb megoldás, ha vennénk egy már létező kasztnit, és aköré építenénk az autót. (A kasztni alatt itt a vezető körüli részt kell érteni, amelyre szigorú FIA-előírások vonatkoznak, komoly törésteszteken kell átmennie.) És mivel az Aston Martin éppen visszavonult az LMP-ből, megvettünk tőlük két kasztnit, és ezzel megspóroltuk a borulási teszteket. Így is meg kellett csinálni a különböző törésteszteket a köré épített autóval, mégis ez volt a legegyszerűbb.

high INTL 91475

Le Mans előtt nagy volt a titkolózás

- Amíg az Indycarról volt szó, más kasztniban gondolkodtak?

- Igen, saját tervezésű kasztnink volt. De mivel annyira kevés időnk maradt Le Mans-ig, még örültünk is a kész cellának. Amilyen őrült tempóban dolgoznunk kellett, hogy egyáltalán elkészüljünk a versenyre, jobban jártunk ezzel a megoldással.

- Annyira nem tudunk semmit az autó műszaki tartalmáról, hogy olyan találgatások is voltak, miszerint a Deltawing keresztmotoros.

- Nem, hosszában van benne a motor, mögötte a váltó. Az viszont már nem szokványos megoldás, hogy rugalmas bakokkal van beépítve, és nincs teherviselő funkciója. A motor nagyon könnyű, turbóval, kipufogóval, mindennel alig 90 kiló, a váltó pedig 33 kilós.

high INTL 90060

Sokat dolgoztak vele a szélcsatornában - az aerodinamika a legerősebb oldala

- A motort az RML készíti fel? (Ray Mallock Limited, többek között a komplett Chevrolet WTCC programot a hátán cipelő cég)

- Igen.

- Ez az ő saját 1,6-os turbómotorjuk?

- Igen, ott volt nekik a GRE (Global Race Engine) motorjuk, és az egész koncepció erre a motorra készült, amely a WRC-s, WTCC-s motorok alapja is. Aztán amikor a Nissan elhatározta, hogy beszáll a programba, összeültek az RML-lel - hiszen régóta jó viszonyban vannak - és közösen megcsinálták ezt a motort. Ez valójában egy egyedi Deltawing motor.

- Amikor először felbukkant a Deltawing, mindenki azon agyalt, vajon hogyan fog fordulni. Mekkora szerepe van a torque vectoringnak (aktív nyomatékelosztás) a kanyarodásban?

- Kidolgoztunk egy különleges, roppant elegáns torque vectoring lehetőséget a differenciálműben, viszont nem készültünk el vele úgy, hogy megbízható legyen. Így aztán egy teljesen nyitott diffivel álltunk rajthoz itt a versenyen.

high INTL 90059

Hopp, megint találtunk egy tizedet

- Komolyan?

- Bizony, ekkora potenciál van még a Deltawingben. Nyilvánvalóan eldobtunk ezzel pár másodpercet, de az a helyzet, hogy nincs szükség spéci diffire, hogy kanyarodni tudjon, ami megint csak egy érdekes technikai történet.

- Feltételezem, hogy ennek tükrében elégedett volt a Deltawing szereplésével, úgy értem, amíg versenyben volt.

- Nem kérdés, hogy a Deltawing kanyarodási képességei elérik a többi itt használt autó tudását. Hozzá kell még tenni, hogy a motornál is nagyon konzervatív beállításokat használtunk. Nem mentünk rá sem a maximális teljesítményre, sem az elérhető legszegényebb keverékre, mivel óvatosak akartunk lenni, hiszen alig teszteltük az autót. Őszintén szólva éppen hogy csak elértük azt a szintet, hogy érdemes legyen megpróbálni elindulni.

high INTL 92970

Sokan és sokat túlóráztak, hogy a Deltawing elkészüljön a Le Mans-i 24 órásra

- Sok tanulságot tudtak levonni az itt megtett ezer kilométerből?

- Le Mans a legnagyobb kihívás a világon. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, és látjuk, hogy ez az autó még sokkal jobb tud lenni.

- A Nissan a Deltawinggel kapcsolatban mindig azt emlegeti, hogy a jövő utcai autóinak technológiáját tesztelik benne. Mondana egy konkrét példát arra, mit lehet átvenni belőle hétköznapi autókba?

- Rengeteg hagyományos eleme van a Deltawingnek, a kombináció az új. Azt hiszem, a Nissan sokat gondolkodik a tömeg kérdésén, a könnyű szerkezeti megoldásokon, a hatékony aerodinamikán, a gumikon. Ha a jövőben sokkal könnyebb autókat építenek, nagy tempónál előtérbe kerülhet az aerodinamikai stabilitás. Az általános járműdinamikai kérdésekben is érdekes utat jártunk be a Deltawinggel. Egy versenyautó fejlesztésénél útközben általában olyan dolgok derülnek ki, hogy az adott teljesítményhez nagyobb fékre, erősebb szerkezetre, komolyabb mechanikára lesz szükség, amivel általában növekszik a súly is, aztán ehhez még nagyobb fék kell, és így tovább. A Deltawingnél fordítva haladtunk ezen a spirálon. Ahogy könnyítettük, úgy vettük észre, hogy elég lesz egy kisebb fék is, ahhoz nem kell olyan széles gumi, így aztán még könnyebbek lettünk. Ez is egy olyan irány, amit érdemes lenne követni a jövő autóiban.

high INTL 91699

- Az Ön ötlete volt a keskeny első nyomtáv?

- Bizony.

- És mi volt a fő indoka rá? Az aerodinamika.

- Igen, főleg az. De ha a lehető legkönnyebb és legolcsóbb autót szeretnéd megépíteni, eleve kétkerék-hajtásban kell gondolkodni. Logikus, hogy a hajtott kerekek környékére koncentrálod a súlyt, és aktív nyomatékelosztást használsz. Aztán, ha a dinamikus átterhelődés hatását is ki akarod használni gyorsításkor, akkor egyértelmű, hogy a hátsó tengelyt kell hajtani. Fékezéskor pedig az összes kereket egyenlően szeretnéd használni. Így aztán előnyös, ha a súlyt minél hátrább teszed, és az aerodinamikai stabilitást is ennek megfelelően alakítod ki. Mint egy madártollnál vagy egy nyílvesszőnél. Ezzel a megoldással a fékerőnek is több mint a felét a tömegközéppont mögé teheted, és még mindig stabil maradsz. Egy hagyományos, derékszögű autónál mindig van egy destabilizáló hatás. Ha állóra fékezed a hátsó kerekeket, megpörögsz. Ennél az autónál a pilóták teljesen hátra állíthatják a fékbalanszot, mert akkor is stabil marad, ha megcsúszik a hátulja. Ez nagyon fontos, nagyon más, mint amit megszoktunk.

high INTL 91637

Vízen állítólag nagyon gyors

- Ennyire más a súlyelosztása, mint egy normális autónak?

- Óriási a különbség. Nálunk a súly mindössze 28%-a terheli az első tengelyt. Én egyedül meg tudnám emelni az autó elejét. Ezért elég a két keskeny gumi. És mivel nagyon kicsi az első nyomtáv, nincs szükség akkora csavarodási merevségre sem. Minden hátul történik. És ennek köszönhetően nagyon szeret kanyarodni az autó.

- Ezt látni is lehetett. A kanyar bejáratánál, a közepén és kigyorsításnál is kívülről erősen túlkormányzottnak tűnt az autó.

- Igen, alapvetően túlkormányzott, de nem rosszindulatú. Nagyon stabilan, kellemesen túlkormányzott. Egy derékszögű autónál mindig dominál az alulkormányzottság az autó befordításánál, mert az első kerekek végzik a legnagyobb munkát. És így a kanyarodásnál az első kerekek le is fékezik az autót. Aztán ott van a lehetőség, hogy az alulkormányzott jelleg átfordul túlkormányzottba. Nem mindegy, milyen az átmenet, ha nem jó a balansz, rosszindulatú lesz az autó, könnyen megforog. Ha mindig túlkormányzott vagy, az jobb a pilótának, amíg kontrollálható. Egy utcai autónál muszáj alulkormányzottnak lenni, hogy stabil maradjál, de ez csak egy elkerülhetetlen rossz.

high INTL 91492

Lámpa nélkül, lángnyelvvel igazi Batmobile

- Amikor megvolt az ötlet, hogyan próbálta igazolni, hogy működni fog? Szimulációkat futtatott?

- Igen, volt egy matematikai modell, amivel dolgoztunk, de hogy biztos legyek a dolgomban, vettem egy RC-modellt, egy profi távirányítós játékautót. Pontosabban kettőt. Az egyiket átépítettem olyanra, mint a Deltawing, a súlyelosztással meg mindennel, és összehasonlítottam a kettőt. Működik. Még ha nem is hitted volna. A többi pedig az aerodinamikán múlik, ott pedig nagy az előnyünk. Egészen más lehetőségeink vannak ezzel a formával. Két gyönyörű örvény megy az orrtól hátrafelé, a padló kialakításával pedig ezt csodálatosan ki lehet használni, rendkívül hatékonyan. Nagyon kis nyomásunk van az autó alatt, és mivel feleztük a súlyt, fele akkora leszorító erő is elég ugyanahhoz a tapadáshoz.

high INTL 93177

Végig kicsattanóan lelkes volt a három pilóta

- Mi volt a maximális sebessége a Deltawingnek?

- Az időmérőn 309 km/h. A 12. leggyorsabb autó volt Le Mans-ban. És még gyorsabbak tudtunk volna lenni, csak óvatos beállításokat használtunk. A gumik is alig fogytak, három tankot tudtunk kiautózni egy garnitúrából, és egy negyediket is kibírtak volna.

- Jól sejtem, hogy nem fogja elárulni, mi lesz Le Mans után?

- Az az igazság, hogy nincsenek terveink. Eddig mindenki arra várt, hogy mi lesz Le Mans-ban. Most meg mindenki azt kérdezi, hogyan tovább. De tényleg nem tudom megmondani.

Mit is mondhatnék, Ben meggyőzött. Olyan szimpatikus, kicsit flúgos figurát ismerhettem meg benne, olyan szuggesztíven, akkora beleéléssel tudott mesélni agyszüleményéről, hogy teljesen elszállt a szkepticizmusom. Mindenkivel együtt, őszintén sajnáltam, amikor egy szerencsétlen versenybalesetben kiütötte Nakajima a Toyotájával. Bennek a sajtótájékoztatón nagyokat kellett nyelnie nyilatkozata közben.

high INTL 91702

Motoyama a hétvégén kicsit hős lett

Amikor Motoyama másfél órán át küzdött a pálya szélén, hogy összerfércelje a baleset után, többen felvetették, hogy tehetne egy kivételt a versenyigazgatóság, és visszavihetnék javításra a bokszba, hadd menjen tovább, úgyis versenyen kívül indult. De Le Mans-ban nincs kivételezés, hiába gyűlt össze a drótkerítés mellett az egész csapat, hiába segített nekik még egy fotós is: lefényképezte a sérült részeket, és megmutatta a szerelőknek, hogy minél pontosabb instrukciókat tudjanak adni Motoyamának. Nem sikerült lábon bebicegni a bokszba, így aztán kénytelenek voltak feladni a versenyt.

De Ben így is bebizonyította, hogy működik az ötlete. Hat óra és 15 perc alatt 1005 kilométert ment a Deltawing, és amíg nem ütközött neki a betonfalnak, nem voltak komoly problémái. Egy pneumatikus szelepet kellett kicserélni a váltómechanikában, ennyi.

Hogy mi lesz a koncepcióból, csak találgatni lehet. Az Indycart már kilőtték, Le Mans-ban sem mehetnek jövőre, hiszen semmilyen kategóriába nem férnek be, az 56-os bokszból pedig a GreenGT indul. Hacsak a Nissan nem gründol neki külön márkakupát, nehéz elképzelni, hogy bárhol rajthoz engednék. Pedig kár lenne, ha elsorvadna, sok jó ötlet van benne. Még ha túlzás is a jövő versenyautójának nevezni, azért alaposan felkavarta az állóvizet, megmutatta, hogy el lehet térni a jól bevált receptektől. És főleg, hogy Colin Chapman kattanása ma is érvényes – ezt valóban jó lenne viszontlátni a gyakran bődületesen túlsúlyos utcai autóknál is.

A Deltawing jövője alighanem a Nissan kezében van, kíváncsian várom, mit kezdenek vele.

© Stump András

(Forrás: Totalcar.hu)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!