Címlap

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza Motorsport 4 - mit is kapunk Októberben

Pár hete jönnek az információk az fm.neten keresztül a Forza Motorsport 4 –el kapcsolatban.

Nézzük mit is kapunk Októberben. Milyen újdonságok várják a Forza Motorsport kedvelőit a virtuális benzingőzben.

 

 

 

Profil import azoknak, akik játszottak a Forza Motorsport 3 játékkal. Hogyan működik?

Az egész automatikus. Miután elkezded a játékot (és ugyanazzal az Xbox Profil vagy bejelentkezve, amivel játszottad Forza Motorsport 3-t), akkor megkérdezi, hogy szeretnéd-e importálni a profilt. (Tehát a Forza3 profilodat, amit az Xbox a merevlemezen tárol. Ha nincs már meg a mentésed akkor ez az importálás sem fog létrejönni!) Ez nem módosítja Forza 3 profilodat, annak semmi baja nem lesz. Csak beolvassa a profilt. Az importálási folyamat után, több tényezőt is megvizsgál a profilodban, és különböző jutalmakat ad. Az autó behozatalhoz nem szükséges LIVE kapcsolat.

Nézzük, milyen autó jutalmakról van szó?

A Forza 3 pilóta szintednek megfelelően, elérhetők lesznek a Forza 4 garázsban ezek az autók.

Ha az alábbiakban felsorolt autók közül bármelyik megtalálható a Forza 3 profilod garázsában, automatikusan ott lesz a Forza 4 változata a garázsban induláskor. Ezek az autók a hűség jutalmak.

alt

Nos, itt az oldalon balra van a visszaszámláló, ami a megjelenés napjáig hátralévő időt mutatja. Tehát ugorjon neki mindenki, még van idő.

Először úgy volt, hogy rögtön elérhető az egész Eseménylista (és így a World Tour) így bármelyik autóval mehettünk volna bármelyik pályán. Az új gumi modell miatt, amit szokni kell, csak bizonyos driver szinteknél nyílnak meg az események.  Állítólag néhány óra altat kinyitható minden osztály.

  • „A” és „B” autó osztály 5. szint
  • „S” és „R3” autó osztály 10. szint
  • „R2” és „R1” autó osztály 15. szint

KARRIER

Szerintem sokan vagyunk, akik beleuntunk a Forza 3 karrier módjába, és csak az online versenyeken tapostuk a gázt. Ezen próbálnak változtatni, úgy hogy nem lesz a kötött versenynaptár. Egy világtérképen fogunk ugrálni (World Toru) helyszínről helyszínre és ott részt vehetünk különböző versenyeken, ha van megfelelő autónk. Láthatunk ilyet már jó pár szimulátor játékban. Az eseménylista viszont marad.

ONLINE

  1. 8 fő helyett 16-an lehetünk a pályán. Már előre látom hogy hatalmas csaták lesznek a versenyeinken és nem kell szétcincálni a csapatot két lobbira.
  2. Automatikus Matchmaking mód. Ezt a kezdőknek találták ki.  Figyeli az online karrier rangodat és hasonló rangú versenyzőkkel gumizhatod az aszfaltot. ezzel elkerülhető, hogy mondjuk egyedül légy kezdőként a lobbiban, míg a többiek pl. veteránok. Könnyen elmegy egy új versenyzőnek a kedve mindentől, ha folyamatosan alázzák.
  3. Létrehozhatunk Online Autóklubokat. Na ez kell nekünk, a csapatnak. Sok problémát megold majd a versenyek terén. Hiszen klubon belül bármit megoszthatunk egymással.

FESTÉS

A Forza Motorsport 4-ben változtak az autók is (formailag, belső nézet, sérülés, árnyékok…) Nem lehet egy az egyben átvinni a festést két egyforma autó modellre. Viszont ha jól értelmeztem a cikket, akkor egy megoldás van.
A matricákat vinyl csoportokban importálhatjuk a Forza 4-be. Viszont ez az importálás nem következik be a játék kezdetekor, amikor is a Forza Motorsport3 profilt importálja a játék. Ez az opció csak a matrica létrehozásakor érhető majd el.
Viszont mindent vagy semmi alapon. Nem lehet válogatni, mit viszel át. Amikor bemész a szerkesztőbe automatikusan rákérdez, és ha igent nyomsz, akkor mindet berakja a katalógusba.

Dizájnokat nem visz át! Tehát ha valami olyan festésed van ami fontos számodra akkor, egész oldalanként vagy nagyobb mintákat ments le Vinyl csoportokban. Úgy már át tudod vinni az FM4-be.

FIZIKA

4 fő változás van a játékban. Gumi, kormányzás, felfüggesztés, és a pálya.

  1. Gumik: A Turn10 dolgozott már együtt a Goodyear, a Toyo, és a Michelin-el. Most viszont eldobtak minden adatot, és megkeresték a Pirelli céget. Ha már „Ríl Drájving” akkor viselkedjen is úgy a gumi, mint a valóságban. Különféle tesztek, rengeteg adatot szolgáltak. Abroncs szélessége és magassága, nyomás, hő, kopás, oldalfal magasság, terhelés, szög, stb
    Ezután az adatokat egy az egyben bevitték a játékba. Ennek az eredménye, hogy a játékban ugyanúgy viselkednek a gumik különböző helyzetekben, ahogy a Pirelli gumik a tesztek alatt. Akkor is amikor a gumi több tulajdonsága egyszerre változik, amelyek aztán kihatnak egymásra.
  2. Irányítás: 3 fő változás lesz. Ezek közül az egyik, egy új opció, a "simulation steering". Kikapcsol minden elektronikai, vezetést megkönnyítő vezérlést, így innentől kezdve teljes mértékben a mi kezünkben lesz az irányítás.
  3. Felfüggesztés: Javították a MacPherson, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, és a push-rod viselkedését.
  4. Pálya: Az úton egyenetlenségek, repedések, melyek mind befolyásolják a tapadást. Nem hangzik rosszul.

Mi a helyzet a Teljesítmény Index -el?

A TI és a minősítési rendszer is jelentősen megváltozott Forza 4 -ben. A  Forza 3 -ban egy dinamikus autó osztályozási rendszer volt, Teljesítmény Index (TI) . Meglátjuk a Forza 4 -ben ez hogy sikerült.

Javították-e az AWD hajtás előnyeit. A Forza 3 –ban kevés Index pontot lehetett kapni az AWD meghajtásért, ha növelték volna, akkor nem érte volna meg beletenni.
A kevés pont miatt irreálisan gyors autókat is lehetett készíteni. RetekMestert idézném, aki remekül megfogalmazta:

„Az AWD előnyt jelent a kanyarokban mégpedig óriásit. Nem csak tolja hanem húzza az autót, ez hatalmas segítség. Gondolj bele már a Lambo a Porsche és szégyen, de a Ferrari is gyárt összkerekes sportkocsit.
Az más kérdés, hogy a versenyautóknál miért nem használják. Egyrészt az AWD nagyon nehéz (más váltó, osztómű, kardántengely, difi, féltengelyek) ezért elég magas lóerő kell, amikor már megéri belerakni. Másrészt pedig a végsebességből levesz, mivel egyenesben semmi szükség rá mégis cipeled.”

Autók és pályák a Forza Motorsport 4 -ben

Lesz 500 prémium autó a két lemezen. Durván 300 az első lemezen és 200 a másodikon.
Az ilyen híreknek annyira örülök, gondolom ti is, emiatt tartottam fontosnak leírni. Gondoltam, hogy írok nekik (3 átvergődött éjszaka után) miért nem az egyes lemezen van kb. 200.

Nézzük, hogy is jön össze ez az 500 autó a Forza Motorsport 4 -ben. A Forza 3-ból átvittek 410 autót (320 az alapjátékból és 90 DLC autó). Plusz van 90 új autó.
Tervben van hogy havonta adnak ki DLC-ket. az első rögtön a megjelenés napján már megvásárolható a lájvon, ez az American Muscle Car DLC (10 darab autó). Ezt az autó csomagot az LCE verzió tartalmazni fogja. A következő DLC Novemberben lesz.

American Muscle Car

  • 1965 Pontiac GTO
  • 1968 Pontiac Firebird
  • 1970 Buick GSX
  • 1970 Dodge Cornet Super Bee
  • 1966 Chevrolet Nova SS
  • 1969 Shelby GT500 428CJ
  • 1971 Plymouth GTX 426 Hemi
  • 1967 Dodge Cornet W023
  • 1968 Dodge Dart HEMI Super Stock
  • 1964 Ford Fairlane Thunderbolt

Az LCE verzió tartalmazni fogja még

VIP Car Pack:

  • 2011 Bugatti Veyron Super Sport
  • 2011 Ferrari 458 Challenge
  • 2011 Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
  • 2010 Noble M600
  • 2011 RUF Rt 12 R

“Launch Bonus” car pack:

  • 1965 Ford Mustang GT Coupe
  • 2011 Koenigsegg Agera
  • 1997 Lexus SC300
  • 2011 RUF RGT-8
  • 2011 Tesla Roadster Sport

BMW Art Car Pack:

  • 2008 BMW M3 E92
  • 2008 BMW Z4 M Coupe
  • 1981 BMW M1
  • 2012 BMW M5
  • 2010 BMW M6 Coupe

Pályák tekintetében is DLC a nyerő. Szintén megjelenés napján kapunk két DLC pályát amiket az újonnan vásárolt példányok tartalmazni fognak kód formájában. Top Gear Soccer field és Benchmark Test track.

Pályák közül nem lesz New York és Sidewinder és Rally di Positano Full. A Positano rövid változata maradt, de azokon is kisebb módosításokat végeztek. Aztán még törölték a Le Mans Bugattit is.
Új pályának kapjuk a Bernese Alps, Hockenheim, Top Gear Test Track és Infineon Raceway, Indianapolis-t. Nem terveznek több pályát kiadni, még DLC-ben sem. Szomorú.

Kell nekünk ez az Autovista?

25 + 1 (2012-es BMW M5) autó Autovista módban. Olyan autók lesznek benne amikkel (főleg mi halandók) nem minden nap találkozhatunk az életben. Itt majd most megcsodálhatjuk a járgányokat. Lehet simizni, körbe járni, beülni, beindítani, stb. (Dudálni is lehet vajon?) Ez egy új fajta mód, kiváncsi vagyok, kinek mennyire fog bejönni. Ugye ismeri mindenki hogy „Minden csoda…” Viszont, ha ezt az időt új pályák készítésére szánták volna…Tudom, tudom a Kinect-et is el kell adni.

Autovista módban 4 autó elérhető lesz rögtön, hogy elhúzzák a mézes madzagot. A többi autó lakatjának a kulcsához feladatokat kell teljesíteni.

Forza 4 Unicorn (Unikornis) autók

Az Unicorn (Unikornis) autó nem más, mint egy, exkluzív autó a játékban, amelyeket normál módon nem lehet megvásárolni.
Tudjuk, hogy ezeket az autókat a Forza Motorsport 3 –ban a Turn10 adta ajándékba versenyeken. Vagy az Aukciós házba rakott fel néha egyet.

Az  Aukciós ház is változott pont emiatt. Ugyanis most majd külön lesznek az Unicorn autók, így könnyebb lesz keresni köztük. Amúgy az egész Aukciós ház hasonló elrendezést kap, mint a kirakat.

A Forza 3 –ban 3 Unicorn autó volt (Chevrolet 1969 Camaro SS, Mazda 2002 RX-7 Spirit R Type-A, Subaru 2006 Impreza S204). Ez a 3 autó a Forza 4 –ben is szerepel, de ha neked a garázsodban van, akkor az új részben is ott lesz alapból. Ezen kívül még 14 Unicorn autó lesz. Tehát 3 + 14, összesen 17.

Mi a helyzet az éjszakai versenyzéssel és az időjárási változásokkal kapcsolatban

Néhány pályán elérhető lesz a naplemente, mint napszak. És ennyi. Nem lesz éjszaki mód. Miért?

A Forza 4 grafikai világa teljesen megújult. A videókból és a képekből számunkra is kiderült már hogy az autók és a pályák nagyon részletesen kidolgozottak és valósághűek. E mellett a Turn10 nagyon fontosnak tartja egy szimulátor játékban a 60 FPS-t (másodpercenkénti képkocka). Az éjszakai versenyek, fényszórók, stb., csak a 60 FPS beáldozása mellett tudták volna elkészíteni, kompromisszumra kellett jutniuk. Vagy tökéletes játékélmény a képernyőn, de éjszaka nélkül vagy … Így is dolgozik majd rendesen a vas a polcon. Sokkal több mindent kell megjeleníteni egy időben.
Egyik szemem sír, a másik örül. Nem lett volna rossz 24 órás versenyeket rendezni, és taktikázni a kerékcserékkel az eső miatt más versenyeken. Azért valljuk be, 16-an egyszerre a pályán, nem lesz rossz. Jobban összekovácsolja az embereket. Mindezt olyan pályákon, amin végre van élet a pálya mellett.
Természetesen az általános online versenyen biztos lesznek gubancok a 16 fő miatt. Nem egy ember lesz (ahogy eddig) aki fura módon viselkedik, hanem 3 vagy 4.
Ezzel kapcsolatban csak azt tudom mondani, hogy jó magam kb. egy éve nem voltam egyedül idegenek ellen online. Pont az ilyen éretlen magatartást tanúsító emberek miatt. Amióta létezik a Forza Racing Hungary csapat csak velük csapatok. A csapat összes tagjáról elmondható, hogy korrektek, szabályok szerint versenyeznek, és tudják milyen emelt fővel veszíteni.

Az időjárás hiányát a Turn10 ismét a 60 FPS-el magyarázza. Itt is az eső, mint befolyásoló tényező sokat kivett volna. Tükröződő felületek, a vizesedés és akkor még nem is beszéltünk a fizikáról. A gumik kopása nedvesen, különböző pályahőmérséklet, stb.

Viszont kapunk több gumi füstöt, és lángcsóvát. MINDEN autó cockpit nézete kidolgozott, az átlátszó tetőkön pedig belátni.

Mesterséges inteligencia (AI)

Ezen a téren is fejlesztések történtek.

A Forza 4, három nagy változás érinti a nehézségi rendszert:

  1. Nyújtottak az alsó szintek tudásán. Már nem olyan magabiztosak a féktávokon és a kanyarokban. figyelni kell rájuk, mert esetleg korábban fékeznek féktávon, mint várnád.
  2. Több szinten állítható. A Forza 3-ban összesen három szint volt. Sokan (én is) azt éreztük, hogy túl nagy volt a különbség a közepes és a nehéz között. A Forza 4-ben, már több mint 20 különböző szint lesz – de ez eloszlik a játék módok közt. A Quick Race (Gyors kör), Event List (Eseménylista) és Multiplayer (Többszemélyes) módban választhatunk különböző beállítások közül.
  3. A több mint 20 különböző AI nehézségi szint dinamikus lesz World Tour-ban. A World Tour-ban a versenyre kiválasztott autó után csinálsz egy Gyors frissítést (Quick Upgrade), akkor hozzá húzza a többi autó határait, lekorlátozza. A játék ekkor automatikusan kiválasztja, és visszakapcsolja a megfelelő AI nehézséget.

Segítségek

A legnehezebb szintre állítva így néz ki:

ABS = Off

Kormányzás/irányítás = Szimuláció

STM = Off

TCS = Off

Sebességváltás = Kézi váltás és kuplung

Ajánlott pályavonal = Off

Sérülés = Szimuláció

Visszatekerés = Off

Ellenfél nehézségi szintje = Profi

Ellenfél frissítés = Frissített

Osztály korlátozások = Korlátozott

Mindent a legnehezebbre állítva 165%-os bónuszt kapunk. A World Tour-ban, az alsó három beállítás nem módosítható, mivel ott dinamikus AI nehézségi rendszer van.

"Szimuláció kormányzás" igényel egy kicsit több magyarázatot. A kormányzásnál ki/be kapcsolható szimuláció mód jól jöhet egyerős hátsó kerekes vasnál (be), vagy éppenséggel driftnél ahol a gyors kormány mozdulatokra van szükség (ki).

Tuning

Alapvetően ugyanaz lesz. Sajnos az online felületen is maradt minden. Tehát továbbra is csak betölteni lehet majd online versenyen, állítani nem.

Főbb változások:

  1. Lesznek hibrid és full elektromos autók
  2. A gumiméretezést úgy oldják meg, hogy a gumik mérete megfelelő legyen az autó "kategóriájának". Tehát: nem rakhatsz fel túl széles vagy túl keskeny gumit az autóra. Az irányadók a való világ liszenszei lesznek. Tehát ahogy az autó kategóriája módosul, úgy változnak a felrakható gumik és méreteik. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy egy autó, mint a BMW V12 LMR felhúzhatjuk R1 végéig, anélkül, hogy X kategóriába sorolná a gép.
  3. Lesz kifejezetten drag versenyekre való gumiabroncs. Ez a gumiabroncs vegyület nagyobb tapadást biztosít gyorsulásnál, mint a verseny slick, de rendkívül rossz kanyarodás jellemzői vannak. Ezzel a gumival a szörnyű az út közlekedni, de úgy indul az autó, mint egy rakéta. Gyorsabban is melegszik, mint a többi gumik a Pirelli adatbázisban.
  4. Változások lesznek az aero elemek terén is. Eltávolítható lökhárítók, szárnyak, festhető fényszórók. Néhány izom autóknál lesznek utángyártott Gyorsulási Verseny stílusú motorháztetők.

Fényképezés a Forza Motorsport 4-ben


  1. Továbbra is tömörített normál 1280x720 képek
  2. Új ópció, Big Shot. Ennél nincs nincs tömörítés és a képfelbontás 3840x2160 pixel. (kattints a fenti képre, hogy megnézd milyen felbontást eredményez a Big Shot teljes). Emiatt csak korlátozott számban lehet menteni, mint a videót a Forza 3-ban. Egyet felraksz az fm.net-re lehúzod, majd mehet a következő az előző helyébe. Usb-s mentést ismét nem elérhető.
  3. Különböző szűrőket lehet majd használni (pl. szépia). Így Photoshop program nélkül is megoldhatóak lesznek különböző hatások.
  4. Hat különböző „homespaces” lesz. A Forza 3-ban, a karrier „homespace” volt,  a Camino Viejo egyik kanyarja. Most lesz a fehér garázs, mely a E3 2010 Autovista demo kisfilmben látható. Top Gear Studio (GamesCom-on mutatták be), valamint egy új, belső tér, Warehouse.

Nos ezek tudatában kijelenthetem, hogy „e öröm e bódottá” kicsi szívünknek és nagy talpunknak. Sokan vagyunk akik már alig várjuk, hogy berakjuk a lemezt és nyomjunk egy gázfröccsöt. Miközben végig fut a hátunkon a hideg a látványtól és a hangoktól. Mindent félre rakva órákat szenteljünk a játék megismerésére, és figyelve ki van online a csapatból, hogy összemérjünk tudásunkat vagy csak körözgessünk egy jót. Akik esetleg még nem csatlakoztak hozzánk azokat szívesen látjuk a csapatban! Garantált a tiszta verseny és a jókedv (ha mondhatom) Magyarország legnagyobb Forza csapatában!

Ne feltjsetek el nyomni egy Tetsziket, ha megérdemli a cikk!

© Crazyman

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!